Email Marketing: De levenslijn van uw bedrijf

  • Time to read 2 minutes
Beu om steeds naar nieuwe klanten te moeten vissen?

Beu om steeds naar nieuwe klanten te moeten vissen?

Het is niet ongebruikelijk om een hoge ranking te zien bij de zoekmachines en alsnog te zien dat uw conversie laag is. Het kan ook zo zijn dat iemand met een lagere ranking veel meer verdient met zijn online producten. Als alle andere punten allemaal ongeveer gelijk zijn – even goede web design en kwaliteit van producten – is het zeer waarschijnlijk dat die ander een effectieve email marketing campagne heeft opgezet.

Het is een zogenaamd “bekend geheim” van succesvolle online marketeers dat de levenslijn van een internet bedrijf  email marketing is. Als u hoopt op een lang durend succes voor de internet promotie uw bedrijf moet u serieus denken aan e-mail marketing als u dit nog niet hebt gedaan.

Sommigen beginnen hun internet promotie zonder de noodzaak van email marketing te zien. Ze besteden veel tijd aan SEO. Maar wat doet u vervolgens met het website verkeer dat dit genereert naar uw website?

Het is een bekend feit dat niet veel mensen uw product of dienst kopen tijdens hun eerste bezoek aan uw website. Ja, sommigen kopen de producten waar u reclame voor maakt, maar de meerderheid doet dat niet. De overgrote meerderheid komt op deze manier misschien ook nooit weer. U kunt dus ook zo weer uw website bezoekers verliezen. Wat gebeurt er dan met diegenen die wel iets hebben gekocht? Hoe kunt u ze als levenslange klanten houden?

Geen wonder dat succesvolle online marketeers een doeltreffend follow-up systeem hebben dat hen in staat stelt contact te houden met hun bezoekers. Wat voor een betere kosten-effectieve manier om dat te doen bestaat er dan via email.

4 Voordelen van Email Marketing:

  1. Geef uw communicatie een persoonlijke tintje. Email communicatie is de meest kostenefficiënte manier op dit moment om contact te hebben met uw website bezoekers. In de zeer onpersoonlijke wereld van internet marketing, kunnen eenvoudige gepersonaliseerde emailtjes wonderen doen voor uw bedrijf.
     
  2. Bouw geloofwaardigheid en vertrouwen op bij uw bezoekers. U kan dit bereiken door korte e-courses te geven voor het onderwerp waarin u deskundig bent. De cursussen moeten relevant zijn voor de producten of diensten waarvoor u reclame maakt op uw website.

    Bijvoorbeeld, als u reclame maakt voor producten voor gewichtsverlies, kunt u een korte cursus van 30 dagen voeren om gewicht te verliezen. Mensen zijn eerder geneigd om uw product of dienst te kopen als ze vertrouwen krijgen door middel van de informatie die u hebt verstrekt.
     
  3. Zorg dat uw bezoekers zich openstellen voor uw product of dienst. Uit statistieken blijkt dat de meeste mensen 6 à 7 keer aan een aanbieding moeten worden blootgesteld voordat ze het kopen. Email marketing is een zeer effectieve manier om website bezoekers aan uw producten of diensten in contact te brengen.
     
  4. Maak van uw nieuwe klanten levenslange klanten. Email marketing is een effectieve manier om uw klanten up to date te houden over de nieuwste producten en diensten.

    Een follow-up met uw klanten onmiddellijk nadat zij een aankoop hebben gedaan met een aanbieding van een geschenk of speciale kortingen op producten die gerelateerd zijn aan wat ze hebben gekocht,  is een goede marketing oefening. U zult zorgen dat de klanten naar u toe komen, en daardoor worden ze tenslotte levenslang klanten.

Email marketing adressen verzamelen

Hoe laten uw bezoekers vervolgens hun emailadres achter? Niemand zal zomaar iets doen zonder er iets voor terug te krijgen. Bied een gratis e-book, software, email cursus of een nieuwsbrief aan in ruil voor de namen van uw bezoekers en hun emailadressen. Het is uw taak om nog een stap verder te gaan bij uw bestaande website bezoekers, en te kijken of zij meer willen weten over wat u hun te bieden heeft.

De verzamelde namen en emailadressen heet een opt-in email lijst. Hiermee kunt u in contact komen met uw bezoekers zonder te worden beschuldigd van spammen. En wie ook maar een béétje op de hoogte is van de GPDR-wetgeving, die weet dat dit tegenwoordig een must is.

Blijf continu gepersonaliseerde email nieuwsbrieven sturen, en bied relevante informatie en links. Maak van uw email niet één lange verkoopsbrief, dat jaagt mensen juist weg. Als ze zich uitschrijven van uw emailingslijst, dan verliest u potentiële klanten.

Honger naar meer klanten en meer campagne rendement?