3 Cruciale onderdelen van uw landingspagina die u moet split testen

  • Time to read 1 minute
Split test uw landingspagina's

Split test uw landingspagina's

Split test! Ik herhaal het nog een keer: "Split test!". Want nee, dit is niét optioneel als het uw bedoeling is om uw marketingboodschap succesvol op uw doelgroep los te laten. Vooral landingspagina's zijn dé uitgelezen plek voor uw split testing experimenten. 

Zelfs een klein verschil in uw boodschap kan al een een grote impact hebben op de prestaties van uw pagina. Het kan meevallen, het kan tegenvallen. En vooral: vooraf valt er maar moeilijk te voorspellen welke versie de beste is. Uw buikgevoel zou u wel eens in de steek kunnen laten. Laat de cijfers vooral voor zich spreken.

Concreet? U maakt van de pagina in kwestie verschillende variaties. Alle denkbare factoren die een invloed kunnen hebben op de prestaties van uw landingspagina kunt u aan een onderzoek onderwerpen. Laten we starten met drie verschillende onderdelen in detail te bekijken: titel, bullet points en call-to-action. 

Bedenk een pakkende titel

Ik trap wellicht een open deur in wanneer ik zeg dat de titel het belangrijkste onderdeel van uw landingspagina is. Deze moet duidelijk zijn en vooral interessant genoeg om ervoor te zorgen dat de lezer méér wil weten. Een veel gemaakte fout is dat de titel te vaag is. De meerwaarde is dan niet meteen duidelijk en de lezer haakt af. Het zou zonde zijn indien u hier de mist in gaat. Het is namelijk één van de gemakkelijkste zaken om te split testen en te veranderen. 

Als u niet weet waar te beginnen, dan is het een goed idee om u in de schoenen van uw potentiële klant te verplaatsen. Als het niet meteen duidelijk wordt waar de pagina over gaat, wat de bedoeling is, wat de meerwaarde is, dan zit u met uw landingspagina op het verkeerde spoor.

Maak opsommingen

Haal de bullet points maar boven! Heeft u deze nog niet verwerkt in uw webcopy, dan is nu het moment aangebroken om ermee te starten. 

Door een lijstje met sterke punten in uw tekst te integreren ziet men direct waar u voor staat. U geeft een overzicht van de kenmerken en voordelen van uw aanbod. Kies daarom zaken die echt aanspreken en waarvan u denkt dat ze mensen zullen overtuigen om klant bij u te worden. 

Split test ook verschillende lettertypes, het aantal bullet points en de vormgeving ervan. U zou zich kunnen verbazen hoe kleine veranderingen een groot verschil kunnen maken. 

Roep op tot actie

De call-to-action is een superbelangrijk deel van uw landingspagina. Waarom zou u anders al die moeite doen om iemand op uw website te krijgen als u hem vervolgens niet tot actie zou aansporen. 

Vorm, kleur en tekst van uw call-to-action knop zijn de meest voor de hand liggende zaken die u kunt testen. En boekt u op een gegeven moment goede resultaten, laat het er dan niet bij. Verbetering is altijd mogelijk. 

Advies nodig om van uw website uw beste verkoopkanaal te maken? Stuur een bericht!