Pay per click advertising: online prospecteren op zijn best

  • Time to read 1 minute
Gebruik pay-per-click voor online prospectie

Gebruik pay-per-click voor online prospectie

Wie zoekt, die vindt. Niet meteen een vlieger die opgaat als u uw product of dienst met enig succes op het world wide web wenst aan te prijzen. In termen van zoekmachine marketing en website promotie luidt de hamvraag immers: wordt uw website wel gevonden in de zoekmachines? En dat door de juiste bezoekers (lees: prospecten)? Om daarvoor te zorgen helpt ClickWise bedrijven door middel van zoekmachine advertentiecampagnes en pay per click (PPC) advertising in het bijzonder. Wat PPC nu eigenlijk is, hoe het precies werkt en hoe u het meeste rendement behaalt, leggen we u hieronder haarfijn uit.

Pay per click advertising in een notendop

Pay per click advertising is het meest gebruikelijke model van zoekmachine adverteren waarbij u enkel betaalt voor bezoekers. Per effectieve klik op uw advertentie dus, voor gewone vertoningen betaalt u niets. Het bedrag per klik verschilt naargelang de zoekmachine (Google, Bing) en de concurrentiestrijd. Dankzij een zelf te bepalen dagbudget en maximum bedrag per klik voor een bepaald trefwoord of trefwoordcombinatie komt u gelukkig nooit voor verrassingen te staan.

PPC: het achterliggende proces

PPC advertenties, ook wel gekend als gesponsorde links of gesponsorde koppelingen,verschijnen doorgaans in tekstvorm, maar zijn ook interactief beschikbaar onder de vorm van beeld- en videoadvertenties. Wat volgt, is hoe prospecten u via pay per click advertising weten te vinden:

1. De prospect zoekt online informatie
Prospecten krijgen uw advertentie boven of onder de gewone zoekresultaten in de zoekmachines te zien wanneer uw trefwoord(en) overeenstemmen of verwant zijn met hun zoekterm(en). Ook kan uw advertentie contextueel verschijnen op relevante, inhoudelijk gerelateerde websites en blogs.

2. Uw pakkende PPC advertentie trekt de aandacht
Prospecten die uw advertentie te zien krijgen, zullen niet automatisch doorklikken. Zorg er daarom voor dat uw advertentie ondanks het beperkt aantal beschikbare tekens uw boodschap altijd perfect weergeeft. Concreet, positief én met een aansporing (call-to-action).

3. De prospect belandt op uw website
Na doorklikken komt de prospect op een zogenaamde landingspagina binnen uw website terecht. En net daar gaan veel bedrijven de mist in. U moet er immers ook voor zien te zorgen dat uw bezoeker op uw site blijft. Relevante informatie is hier het sleutelbegrip, wat uiteindelijk ook zal bepalen of de prospect al dan niet contact met u opneemt.

Optimaal resultaat boeken, géén sinecure!

De juiste trefwoorden, aanlokkelijke advertenties, wervende en relevante landingspagina’s. Om succesvol te zijn dient u alle stappen van het PPC proces perfect op elkaar af te stemmen. En dat is niet zo evident zonder hulp!

Neem daarom vandaag nog contact op om uw pay per click advertentiecampagne op te starten. Of heeft u al een campagne lopen? Geen nood, we analyseren en optimaliseren die graag met specifieke tools als Google Analytics, waarmee we een duidelijk inzicht krijgen in het surfgedrag van uw bezoeker, en met landingpage testing die ons toelaat de prestaties van twee landingspagina’s met elkaar te vergelijken. Voor een maximaal resultaat!